Formarea competenţelor de comunicare şi dezvoltarea limbajului verbal ţintind spre integrarea în învăţământul de masă;
Implicarea activ-participativă a părinţilor în activităţile de recuperare şi de reabilitare auditiv-verbală a copiilor;
Informarea şi formarea părinţilor ca prim factor educativ în viaţa copilului;
Evalurea nivelului de dezvoltare a auzului și limbajului în vederea întocmirii programului de intervenţie terapeutică
Consilierea familiilor în vederea alegerii tipului de protezare și a tipului de comunicare în funcţie de particularităţile individuale ale copilului.
Realizarea terapiilor specifice de compensare individualizate în funcţie de gradul pierderii de auz, tipul protezării (proteze auditive / implant cohlear), nivelul general de dezvoltare al copilului.
Parcurgerea etapelor de testare auditivă-nonverbală şi verbală - în cazul copiilor cu implant cohlear.
Desfăşurarea unor activităţi comune părinţi-copii şi implicarea părinţilor în procesul de recuperare.
Organizarea unor şedinţe de suport familial pe teme la sugestia părinţilor, având ca invitaţi specilalişti din diferite domenii cum ar fi doctori ORL, pediatrii, asistenţi sociali, specialişti în protezare, educatori din grădiniţele de masă.
Informarea părinţilor privind particularităţile copilului deficient de auz şi dezvoltarea limbajului acestuia.
Informarea cadrelor didactice din învăţământul de masă despre particularităţile comunicării cu elevii deficienţi de auz
Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz
400117, Calea Dorobanților, nr. 40, Cluj-Napoca, România
Tel.: 0040 264-431 460, Fax: 0040 264-430 149, E-mail: licdefauz@gmail.com